Veelgestelde vragen

over de Verkeersmanagement-tool (VMT, voor organisatoren) en de Controlepost-app (voor vrijwilligers op de controleposten).

Verkeersmanagement-tool (VMT, voor organisatoren van het examen)

  • Hoe kan ik als organisatie van het praktisch Verkeersexamen inloggen in de VMT?

    De inlogpagina is: https://praktischexamen.vvn.nl

    Tip: de gebruikersnaam is meestal het e-mailadres waarop je onze berichten ontvangt. Als je je gebruikersnaam kwijt bent, neem dan contact op met ons Servicecentrum. Als je je wachtwoord kwijt bent, kun je via wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aanvragen.

  • Kan ik de starttijd van het examen achteraf nog aanpassen?

    Ja, dat kan nog totdat het examen de status 'wacht op beoordelen' heeft. 

  • Ik wil een groep verplaatsen in het tijdsschema. Hoe doe ik dat?

    Als er ruimte is in het tijdschema kun je de groep als volgt verplaatsen:

    • Ga naar de groep in het tijdschema
    • Klik op bekijk
    • Klik daarna op "wijzigingen"
  • Ik heb de scholen uitgenodigd om leerlingen in te voeren, maar de scholen geven aan dat ze niet kunnen inschrijven. Wat gaat er fout?

    Om in te kunnen schrijven moet het examen op status "Inschrijven mogelijk" staan. Check of het examen nog op status "concept" staat.

  • Een controlepost heeft te streng / fout beoordeeld. Hoe kan ik de uitslag achteraf nog aanpassen?

    Als de status van het examen al op afgerond staat, zet je deze terug op: "wacht op beoordelingen". Je kunt nu zelf de op de controlepost-app inloggen met de juiste koppelcode en de resultaten in de app aanpassen. Vergeet niet de resultaten opnieuw te synchroniseren.

Controlepost-app (voor vrijwilligers op de controleposten)

  • Als ik de koppelcode probeer in te voeren, sluit de app steeds af. Wat gaat er mis?

    Dit gebeurt soms als je een slechte of geen internetverbinding hebt. Controleer je internetverbinding en probeer het opnieuw. Je hebt alleen een internetverbinding nodig bij:

    • het instellen van de koppelcode voorafgaand aan de beoordelingen
    • synchronisatie na de beoordelingen
  • Ik heb een fout gemaakt bij een beoordeling. Hoe kan ik dat aanpassen?

    Je kunt een beoordeling als volgt aanpassen: 

    • Ga naar het nummer waar je een fout hebt gemaakt
    • Verwijder de beoordeling: klik op het prullenbakicoontje onderin het scherm
    • Voer de nieuwe beoordeling in en sla deze op
  • Heb ik een internetverbinding nodig om de app te gebruiken?

    Je hebt alleen een internetverbinding nodig:

    • Van tevoren, als je de koppelcode moet invoeren
    • Na afloop van het examen, als je de beoordelingen gaat synchroniseren

    Tijdens het beoordelen zelf heb je geen internetverbinding nodig.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op of kijk bij de andere categorieën veelgestelde vragen.